Titanfall 2 recensioner | Varor

Titanfall 2 recensioner |  Punkt 1

När du går framåt låser vapenupphämtningen den nya Titan, vilket innebär att du i slutet av spelet är utbildad för att undertrycka multiplayer – smarta rörelser av ReSpawn, och vilket betyder att du redan vet vilka titaner du gillar. För mig betyder det att hålla sig borta från Scorch (Titan-brand) som stöder Ronin, Titan-klassen som har ett svärd som gör det mycket nära, men är svagt mot eld.

Detta är en tidig indikation på ett mycket balanserat spel. Medan du kör Titan är ett otroligt nöje, är de trevligaste tiderna ofta till fots som en pilot. Det har skett en tydlig förändring under de senaste åren (kanske sedan Titanfall först attackerade hyllorna) för att få skytten att fokusera på rörelse, men Titanfall 2 lyckades, kanske mer än något annat spel.

Sätta ihop roliga gester: Du stöter på ett hopp som träffar väggen; Du springer på en vägg (vilket leder dig till högsta hastighet) och studsar från en annan vägg, och du fortsätter att gå; skjut längs vägen, innan du landar till brutalt melee vid den sista fienden.

Det finns spel som matchar rörelserna på skärmen med vad du gör med dessa fingrar väl, och alla görs med snabba hastigheter, med 60 bilder per sekund som är smidig, vacker.

Efter ett tag blir det naturligt med din pilot oskarpa färg, buller och dödande. Utsökt. Det betyder inte att denna kampanj helt är en vacker explosion utan att stoppa. Det mesta är rättvist, men det finns några långsammare reflektionsmoment, och det finns faktiskt alla nivåer som gör första personplattformar mycket bra, som påminner om Portal-spel.

Mycket? Ja, kanske inte så smart som det, men det är fortfarande prisvärt att spel som är så hängivna till handling till och med försöker sådana steg.