Toucan trådlösa utomhusskyddskamera recensioner: Batteridrivna och låga priser

Toucan har länge fokuserat på att skydda entréerna till ditt hem med en mängd uteplatskameror, och mer nyligen, videoklockor. Den trådlösa säkerhetskameran utomhus är idealisk för täckning på andra platser i ditt hem. Helt batteridriven, kan enkelt installeras var som helst som den kan ta emot Wi-Fi-signaler.

Precis som EufyCam 2 som vi nyligen har granskat, tar Toucan-kameran sina designtecken från Netgears Arlo Pro-kamera. Den modulära kroppen och magnethållaren gör att den kan installeras nästan var som helst på din fastighet så att du kan få en tydlig Wi-Fi-signal. Ett litiumjonbatteri bör ge dig minst fyra månaders ström per laddning, och det kan förlängas till ett år om rörelsedetektering utlöses mindre ofta, enligt tillverkaren.

Denna recension är en del av TechHives täckning av de bästa hemmasäkerhetskamerorna, var du hittar recensioner av konkurrerande produkter, plus köpguider för funktioner du bör tänka på när du handlar.

Denna kamera är utrustad med alla viktiga säkerhetsfrågor. Den strömmar och fångar video i 1080p-upplösning och ger nattvision, tvåvägssamtal och rörelsedetektering med händelseregistrering. Den innehåller också en standardsirene och några hälsningar och konserverade besökarvarningar, som båda kan aktiveras på distans via Toucan-applikationen. Den har en IP56 väderbeständig klassificering som visar att den är skyddad från högtrycksvattenstrålar från alla håll, men dess skydd mot damminträngning är mycket mer begränsad.

trådlös utomhuskamera 3

Kameran är ansluten till magnethållaren, så det är väldigt enkelt att ta bort den när du behöver ladda batteriet.

Toucan erbjuder en gratis 24-timmars snålig videohistorik med kameraköp, och du kan bara granska videor, inte ladda ner dem. Det gör betalande abonnemangsuppgraderingar viktiga för att lagra bevis på brott som kan hjälpa polisen att hitta gärningsmännen. Det billigaste erbjudandet från Toucan är Pro-paketet, som förlänger videohistoriken upp till sju dagar och gör det också möjligt att ladda ner och dela videor, plus möjligheten att dela kameratillgång med vem du väljer, för $ 3 per månad. Elite-paketet ger samma sak, men förlänger videor historik upp till 90 dagar. I båda fallen gäller en prenumeration på alla dina Toucan-enheter.

Installation och prestanda

För att ställa in kameran måste du ladda ner Toucan-applikationen och skapa ett konto. När du har valt vilken typ av enhet du vill lägga till kommer appen att be dig att hålla ned Set-knappen ovanför kameran tills den blå lysdioden på framsidan börjar blinka. Röstmeddelanden bekräftar att enheten initieras och inte länge efter att du ombeds ange ditt nätverks inloggningsuppgifter. Förutom hicka bör hela processen ta 2-3 minuter.

När du kan se kamerans live-feed måste du ta ut den dit du vill installera den för att se till att den bibehåller en stark signal. Jag hade ingen signalstörning som körde runt mitt hus, så jag satt upp det på staketet mot ingången. Kamerahållaren behöver bara två skruvar för att installera, så det här jobbet är kort. Kameran är magnetiskt ansluten till hållaren, vilket gör det enkelt för dig att ta bort när du behöver ladda batteriet, men det gör det lika lätt för kriminella eller vandaler att tappa det. Jag placerade min gruva tillräckligt hög för att vem som helst skulle behöva en stege för att nå den, förutsatt att det skulle räcka för att förhindra att folk krossar den.

tukan-applikation

Det enkla gränssnittet i Toucan-applikationen gör det enkelt att styra kameran.

Kamerans bildkvalitet är mycket bra, med skarpa detaljer och exakta färger. Nattvision, som som standard automatiskt aktiveras i svagt ljus, ger gott om belysning och stark kontrast för att se klart efter mörker. Du kan klämma in för att zooma in och panorera för att panorera bilden i ett av lägena för att undersöka delar av scenen närmare.

Toucan har klokt gjort applikationer lika grundläggande som en kamera. Ett halvt dussin cirkulära ikoner under det levande betet visar tydligt sina olika funktioner. De stora push-to-talk-knapparna är fram och mitt, omgiven av mindre cirklar för att spela in video manuellt, ta stillbilder, 911 snabbval, aktivera sirener och utlösa ett av besökarnas svar som tidigare spelats in. Det finns fyra av dem: tre fraser – “Hej, vem är det?” “Vad kan jag hjälpa dig med?” Och “Inget behov, tack,” sångade var och en av en manlig robot – och en hotande hund skällande.

Pålitlig rörelsedetektion i mitt test. Jag vill inte få höra om varje bil som går på vägen framför min trädgård, bara bilar som kommer in, och jag kan minska känsligheten för rörelsedetektering för att uppnå det. Det finns också ett schemaläggningsalternativ som låter dig aktivera kameran automatiskt under vissa timmar på dagen, vilket ytterligare kan minska frekvensen för rörelsevarningar.

toucanw Wireless outdoorcamera 2

Du kommer att vilja installera Toucan Wireless Outdoor Security Camera utanför räckhåll för vanliga tjuvar.

Videoklipp som utlöses av rörelse öppnas på fliken Händelser på programmets hemskärm. Du bläddrar till det datum du vill granska i fältet högst upp på skärmen och dagens klipp visas nedan i omvänd kronologi.

Förutom applikationen kan kamerans live-feed också ses av Amazons smarta skärm Alexa och Google Home. Jag kan kontrollera min på Amazon Echo Show genom att säga “Alexa, visa mig ingången.” Jag kan också prata med besökare genom skärmen och utföra andra funktioner som i appen.

Punkten

Med ett pris på bara $ 80 är Toucan Wireless Outdoor Security Camera mycket billigare än Arlo Pro-kameran i sitt slag och priset är jämförbart med TP-Link Kasa Cam Outdoor Camera som är vårt nuvarande val för utomhus-säkerhetskameror med bästa budget. Kameran har funktioner som liknar Toucan, men inkluderar också ljuddetektering, som kan påminna dig om aktiviteter som sker utanför kamerans synfält. TP-Link-kameror ger också bättre skydd mot damm. På den negativa sidan kräver detta kontinuerlig växelström, så det är logistiskt mer komplicerat att hantera. Beslut kan baseras på om säkerhet eller komfort är högre prioriterad, men båda kamerorna har mycket att erbjuda budgetmässiga kunder.

Obs! När du köper något efter att ha klickat på länken i vår artikel, kan vi få en liten provision. Läs vår policy för affiliate-länk för mer information.