Vår Hamsterdam-recension av Fun-Kung-Founding

För mer än en vecka sedan drog Hamsterdam spelare till en hårig konfrontation med en grupp svaga skurkar. Gör dig redo att lansera en ny typ av päls när vi granskar det nya stridsspelet från Muse Games.

Nintendo Switch, PC, iOS och Android Hamsterdam är nu en ganska oväntad titel från Muse Games-teamet. Vanligtvis känt som ett steampunk krigsfartyg som flyter genom Guns Of Icarus online, är detta en bestämd riktningsförändring. Hamsterdam följer äventyren till Pimm, en Kung-Fu-hamster. Efter att ha sett staden Hamsterdam falla i händerna på den korrupta brottschefen Marlo, är det troligt att saker och ting blir värre för denna modiga huvudperson. När något händer, och farfar kidnappas, går denna oärliga tjuv för att rädda farfar och hela staden från Marlo och hans jävlar.

Liten men stark

Denna förutsättning kanske låter mycket lätt när det gäller kunskap. Låt oss vara tydliga. Hamsterdam handlar, liksom många klassiska plattformstitlar, om upplevelse. Som att rädda Queen Bee eller skydda prinsessan, litar Hamsterdam på fantastiska spel och unika faciliteter för att göra spelare fångade av kvick action. Medan Hamsterdam finns på olika enheter, övertygade min erfarenhet av den här titeln på EGX Rezzed mig att det var värt ett försök. Bytet. Jag kommer att förklara anledningen senare. Att riva den 6,2-tums skärmomkopplaren, tydligt är titeltonen helt klart inte en steampunk-röra. Istället dök en liten flyktig soldat framför och i mitten. Han dök upp i omvärlden och representerade en riktig version av Amsterdam. Fyllt med höga hus och slingrande floder går detta spel snabbt genom olika områden, inklusive kanaler, områden med rött ljus, högklassiga stadsgator, etc. Var och en har en annan visuell signal utan att eliminera den allmänna känslan av krigare baserat på rytm. Oavsett om det är en upploppskanin eller en seasel som använder vapen, den lysande Hamsterdam-animationen har en inverkan nästan lika stor som en hamster och jag kan inte förneka att den är riktigt intressant.

Genom att gå genom Hamsterdam växlar spelet mellan utsikten utanför världen ovan och en uppsättning individuella delsteg. Kärnan i den här titeln fokuserar på serien av strider som gör att spelare kämpar mot olika gatornivåer. Från och med några få möss avslöjar spelet sakta hamster fu-tekniken som kommer att se fienden. Detta är till stor del ett mönster av upprepade reaktioner för att rensa upp telegrafattacker. Även om detta låter tillräckligt enkelt, kombinerar Hamsterdam de nödvändiga svaren, ger tillräckligt med tidstryck och tillfogar ibland ny mekanik. Det blockerar inte saker på något sätt och det är svårt att missa denna rytmstil som Simon sa. Lyckligtvis anses dessa steg vara tillräckligt bra för att hålla mötet kort och sött medan kontrollerna förblir trånga. Kort sagt, Hamsterdam är tillräckligt lätt att engagera sig utan att bli uttråkad.

Kung Fu-kontroll

Huvudkomponenten i Hamsteram är där Nintendo Switch verkligen börjar stå ut. Medan andra plattformar uppnår, glider och går vidare till framgång använder Nintendo Joycon-styrenheter systemrörelsekontroller i stor utsträckning. Enkla svepningar kartläggs till horisontella hammare och hamstrar attackerar i synkroniserade skärrörelser. Enkelheten i kontrollsystemet gjorde aldrig uppgiften mer krävande än att trycka på knappen, men Joycons tillkom en nivå av spänning och unikhet som fortfarande fick mig att le efter en vecka med att spela solida spel.

Hamsterkamp

Chef och bonusar

Utöver den söta kartongestetiken och coola Kung-Fu-kontrollen håller Hamsterdam ett bossmöte i slutet av varje större etapp i spelet. Detta blir allt svårare när spelet fortskrider och finner vår huvudperson att undvika och väva ett stort antal steroidförbättrade steroider. Detta är en lite mer traditionell uppsättning utmaningar där spelare behöver snabb reaktionstid och bra minne för att besegra den slutliga chefen genom att bara lägga till några få delar av utmaningen.

För alla dessa ansträngningar ger Hamsterdam dig en känsla av glädje och valuta i ett spel som heter Seed. Dessa tugga pengar gör att spelare kan dekorera Pimm med ett antal bonusar som förbättrar hattar, jackor, handskar och hattar som är lika roliga och unika som resten av spelet.

Gå på hamsterhjulet

Medan Hamsterdam går som en hamster på en boll ser det ut som att du rör dig i en riktning. När striden äger rum och det finns massor av bonusar att ta, ströjer spelet inte för långt från dess grundläggande premiss. Detta innebär att den som inte är intresserad av en rolig konstnärlig stil eller som är involverad i spelets mekanism inte kommer att hitta svåra utmaningar någon annanstans. Bonusfasen känns linjär och när spelet fortskrider kanske inte spelet ökar svårighetsgraden som är ganska svår. Detta är i sig själv ett litet klagomål som lätt kan jämnas i andra rytmspel, såvida de inte tenderar att ha en viss svårighetsgrad.

Amsterdam kläder

Eftersom spelets natur är lite linjär betyder inte incitamentet att gå tillbaka och uppnå alla prestationer ett mycket stort repetitionsvärde. Men det är nästan omöjligt att inte älska Hamsterdam. Detta är ett roligt skämt med några bra idéer att spela med dina styrkor. Detta är inte ett dyrt eller expansivt spel. Det är fantastiskt och snabbt kul. Överväg en weekend till Hamsterdam så blir du inte besviken. Hamsterdam är nu tillgängligt och tillgängligt på Nintendo eShop, Ånglagring, Apple Store-applikationy Android Play Store.