Våra Hamsterdam Recensioner Fun-Kung-Founding

Obs: I nästa ämne du kommer att läsa kommer du att lära dig om: Våra Hamsterdam Recensioner Fun-Kung-Founding

För en dryg vecka sedan drog Hamsterdam spelare in i en lurvig konfrontation med en grupp squishy skurkar. Gör dig redo att lansera en ny fjäder när vi recenserar det nya fightingspelet från Muse Games.

Tillgängliga nu Nintendo Switch, PC, iOS och Android Hamsterdam är lite oväntade titlar från Muse Games-teamet. Ofta kallat det drivande steampunk-slagskeppet Guns Of Icarus online, detta är en definitiv riktningsändring. Hamsterdam följer Pimms äventyr, ett Kung-Fu marsvin. Efter att ha sett staden Hamsterdam falla i händerna på den korrupta brottsbossen Marlo, kanske det inte blir sämre för den här modiga huvudpersonen. När allt kommer till kritan, och farfar kidnappas, lämnar den här skurke tjuven i ett försök att rädda honom och hela staden från Marlos och jävlarnas klor.

Amsterdams värld

Liten men kraftfull

Den här premissen låter väldigt lätt på kunskap. Var tydlig. Hamsterdam, som många klassiska plattformsspel, handlar om upplevelse. Som att rädda Queen Bee eller skydda en prinsessa, förlitar Hamsterdam sig på fantastiskt spelande och unika förmåner för att hålla spelare fängslade av kvicka handlingar. Även om Hamsterdam är tillgängligt på en mängd olika enheter, övertygade min erfarenhet av just den här titeln på EGX Rezzed mig att det var värt ett försök. Växla. Jag kommer att förklara varför senare. Från och med 6,2 tums skärmövergången är det tydligt att titellåten definitivt inte är en grym steampunk-röra. Istället dök en liten flyktig krigare upp i mitten. Hans framträdande i omvärlden representerar en verklig version av Amsterdams verkliga liv. Fyllt med höga hus och slingrande floder, går det här spelet snabbt genom olika områden, inklusive kanaler, röda ljusdistrikt, exklusiva stadsgator, etc. Var och en har en annan visuell signal utan att ta bort den allmänna känslan av rytmbaserade krigare. Oavsett om det är en upploppskanin eller en vapensvingande vessla, har Hamsterdams livfulla animation nästan lika stor inverkan som en hamster och jag kan inte förneka att den verkligen engagerar.

När du går genom Hamsterdam, övergår spelet mellan den tidigare nämnda yttre världsbilden och en uppsättning individuella delstadier. Kärnan i denna titel fokuserar på en serie strider som innehåller spelaren som slåss mot olika jävlar på gatorna. Spelet börjar med bara några få möss och avslöjar gradvis tekniken för att hamster ska se fiender. Detta är till stor del ett mönster av upprepade svar på uppenbara telegrafattacker. Även om detta låter enkelt, blandar Hamsterdam de nödvändiga reaktionerna, ger tillräckligt med tidspress och lägger ibland till nya mekanismer. Det här kommer inte i vägen för saker och ting, och det är svårt att missa den här rytmiska stilen Simon säger. Som tur är anses stegen vara tillräckligt bra för att hålla mötet kort och koncist samtidigt som kontrollerna är täta. Kort sagt, Hamsterdam är lätt nog att ta sig in i utan att bli uttråkad.

Styr Kung Fu

Den centrala komponenten i Hamsteram är där Nintendo Switch verkligen börjar sticka ut. Medan andra plattformar slår, glider och går vidare till framgång, använder Nintendo Joycon-kontrollern i stor utsträckning rörelsekontrollerna på Nintendo-systemet. Enkel friktion kartläggs till den horisontella klubban och den attackerande hamstern i synkroniserade skärrörelser. Enkelheten i kontrollschemat gör aldrig uppgiften mer krävande än att trycka på en knapp, men Joycons tillför en nivå av spänning och originalitet som fortfarande får mig att le efter en veckas spelande.

slåss mot hamstrar

Bossar och bonusar

Förutom den söta kartongestetiken och den fantastiska Kung-Fu-kontrollen, håller Hamsterdam ett chefsmöte i slutet av varje huvudsteg i spelet. Detta blir allt svårare allt eftersom spelet fortskrider och upptäcker att vår protagonist undviker och väver stora mängder steroidförstärkande steroidattacker. Det här är en lite mer traditionell uppsättning utmaningar, där spelare behöver snabba reaktionstider och bra minne för att besegra den slutliga chefen genom att bara lägga till några få delar av utmaningen.

För all den ansträngningen ger Hamsterdam dig kul och pengar i ett spel som heter Seed. Dessa tuggbara mynt låter spelare dekorera Pimm med en massa bonusar som gör hattar, rockar, handskar och hattar lika roliga och udda som resten av spelet.

Sätt dig på hamsterhjulet

Medan Hamsterdam springer som en hamster på en boll, ser det ut som att du rör dig i en riktning. När striden pågår och det finns massor av belöningar att ta, avviker spelet inte alltför långt från sin kärnpremiss. Det betyder att den som inte är fascinerad av den söta konststilen eller involverad i spelets mekanik inte kommer att hitta tuffa utmaningar någon annanstans. Bonusfasen har en linjär känsla och allt eftersom spelet fortskrider kanske spelet inte ökar svårighetskurvan vilket är ganska svårt. Detta är i och för sig ett mindre klagomål som lätt kan utjämnas i andra rytmspel, såvida de inte tenderar att ha några svårigheter.

Amsterdam kläder

Eftersom spelets karaktär är något linjär översätts inte incitamentet att komma tillbaka och få alla prestationer till ett enormt upprepningsvärde. Ändå är det nästan omöjligt att inte älska Hamsterdam. Här är ett gulligt spratt med några bra idéer att spela för dina styrkor. Detta är inte ett dyrt eller expansivt spel. Detta är extraordinärt och snabbt roligt. Överväg en weekendresa till Hamsterdam och du kommer inte att bli besviken. Hamsterdam är tillgängligt nu och finns på Nintendo eShop, Steam Storage, Apple App Store och Android Play Store.