Våra Kit Wire Camera Kit-Free recensioner: Billiga, men du får det du betalar för

Vi är YI Technology-märket för familjen trådlös kamera och rörelsessensor som bildar ett säkerhetssystem som kan skalas för de av er som gör det själv. Kandidater kan börja sina säkerhetsinsatser med ett par startpaket: Vår trådlösa kamerakit, granskad här eller Vår intelligenta säkerhetsstartkit, granskad av min kollega Christopher Null.

Även om det vore kärnan i vårt hemsäkerhetssystem, kan vårt kabelfria kamerakit också fungera som en fristående produkt, även med begränsade funktioner och långsiktiga kostnader, är det kanske inte det bästa för de flesta användare.

Vad du fick

Den trådfria kamerasatsen innehåller tre komponenter: en trådlös kamera som ger upplösning på 1080p, en basstation för kameran och en batteriladdare med extra batterier.

Vi har ett gratis kameratrådssats utanför

Vår kamera har en IP65 väderbeständig klassificering för utomhusbruk.

Kameran har en vit, oval kropp och väger cirka 7 kilo med ett batteri insatt. Den har en 140 graders vidvinkellins och inkluderar rörelsedetektering, tvåvägs konversation och nattsyn upp till 5,5 meter (cirka 18 fot). Den har också väderbeständighet för utomhusbruk – den har en IP65-klassificering som indikerar att dammet är tätt och skyddat från vattenbrister från upp till 6.3mm munstycke. Den har driftstemperaturer från -14 grader till 122 grader Fahrenheit.

Basstationen i palmstorlek är ansluten till ditt 2,4 GHz Wi-Fi-nätverk och kommunicerar direkt med våra kameror och rörelsessensorer (säljs separat). Det kan stödja upp till fyra kameror och ett obegränsat antal eller sensorer.

Batteriladdaren är en enkel vit plastkonsol som är ansluten till ett uttag med en microUSB-kabel och adapter. Du slår bara in batteriet och låser det på plats. Fyra lysdioder på framsidan visar laddningsstatus.

Vår ansökan är beväpnad

Med ett svep av brytaren kan du automatiskt beväpna kameran när du lämnar huset och avaktivera den när du återvänder.

Vi sparar videoklipp som utlöses under sju dagars fri rörlighet med köp av ett kit. Men varje klipp är bara sex sekunder långt, vilket knappt är tillräckligt för att fånga upp alla aktiviteter som äger rum. För att aktivera övervakningsposter som kan användas, behöver du ett betalt YI Cloud-abonnemang.

Paketpriset är indelat i två nivåer: Standard lagrar bara videor som har upptäckt rörelse, medan Premium tillåter kontinuerlig inspelning. Varje nivå har tre paket: Priserna börjar från $ 66 till $ 199 varje år, och det finns månatliga erbjudanden också, även om du kommer att betala mer för det då och då. På den ljusa sidan finns det ingen gräns för hur många videor du kan spara med alla dessa paket.

Förbereda

Innan du installerar maskinvara måste du ladda ner appen Hem och registrera ett konto. Den här applikationen ber dig genom installationsprocessen i rätt ordning, vilket är mycket effektivare än du försöker hantera det själv från en separat snabbstartguide för varje enhet.

Det första steget är att ansluta basstationen till din router. Liknande enheter i andra kamerapaket är vanligtvis stora, ofta lika stora som routern själv, och tillräckligt med tid spenderas för att ta reda på var de ska placeras i underhåll av befintliga nätverksenheter. Storleken på vår centralstation cirka 3 till 3 tum gör det enkelt att sätta i det lilla tillgängliga utrymmet som jag har. Strömförsörjningen är en annan fråga.

Både basstationskabeln och Ethernet-kabeln är anslutna till ström- / ethernet-kombinationsadaptern, som automatiskt ansluts till USB-adaptern. Detta skapar en tre-tums tegel som drar den fritt från vägguttaget och en strömremsa under trycket på kabeln som flyter från den till basstationen och routern. Detta gör också installationen bakom möbler mycket svår. Detta är den enda nackdelen i ett elegant designat system.

När basstationen är ansluten och påslagen ber vår applikation att du kopplar ihop den med din telefon. Nästa måste du installera ett av de två batterierna som medföljer kameran. För detta måste du ta bort kamerans baksida och sedan öppna luckan till batterifacket genom att trycka på frigöringsspärren. När batteriet har satts in tänds kameran automatiskt och applikationen guidar dig genom stegen för att ansluta det till ditt trådlösa nätverk. När det är klart är det en bra idé att sätta ett andra batteri i batteriladdaren och ansluta det så att du har en säkerhetskopia redo. Vi hävdar att batteriet varar ungefär en månad med full laddning, som inte är för lång, särskilt för utomhuskameror.

vårt applikationsflöde

Kameran har en skarp videoinspelning men 6 sekunders klipplängd på det fria lagringspaketet är för kort för att fånga meningsfull aktivitet. Du måste prenumerera på ett betalt moln för användbara videor.

Kameran har en magnetisk hållare som håller kameran och kommer att fästas på alla metallytor. Du kan också installera det med metallplattor och skruvar som medföljer kameran, och det är definitivt ett säkrare alternativ för utomhusbruk.

Prestanda

Vår applikation använder ett flikbaserat system för att komma åt dina olika anslutna enheter – kameror, basstationer och sensorer – från startskärmen. Du kan beväpna hela systemet när du lämnar huset genom att skjuta skjutreglaget upptill till “Borta.” När du återvänder skjuter du den till “Hem” för att inaktivera rörelsedetektering och tillhörande larm på kameran och fristående sensor.

För att se direktuppspelning av videoklipp trycker du på kamerabilden från kamerafliken. Tillsammans med flödet visar applikationen kontroller för livevideoinspelning och tvåvägssamtal samt klipptidslinjen som utlöses av rörelse.

Videokvaliteten är mycket bra med skarpa detaljer och exakt färgåtergivning. Nattsyn ger god belysning och kontrast, även om det bara är 18 fot, räckvidden är mindre än de 30 foten som vi samlar för att ses i andra kameror.

Kameran är noggrann när det rör sig och skickar varningar i rätt tid. Det finns inget sätt att justera rörelsessensorns känslighet, men det finns flera sätt att minska frekvensen för varningar utan att bara stänga av rörelsedetektering. Det enklaste sättet är att minska frekvensen av varningar. Detta görs genom att dra skjutreglaget från högt till medium eller lågt, vilket gradvis förlänger den “kylande” perioden för aktivitetsdetektering. Ett annat sätt är att schemalägga en tid när du vill ha aktiv rörelsedetektion – mellan 08:00 och 18:00. när du till exempel är på jobbet – och applicera det sedan på vilken veckodag du vill.

Utanför inställningarna för rörelsedetektering är justeringsalternativen ganska smala. Du kan skydda kamerans PIN-åtkomst och inaktivera mikrofonen och nattvisionen. Det finns också ett alternativ att inkludera videor och foton i gestvarningar, men även om applikationen innehåller en av / på-switch för det måste du ha ett molnabonnemang för att aktivera det.

vi kamerafäste

Magnethållaren gör det enkelt att fästa kameran på alla metallytor.

Vår trådfria kamerakit är ett enkelt och relativt attraktivt sätt att komma igång med hemsäkerhet. Förutom att basstationens nätkontakt är problematisk är systemet väl utformat och enkelt att använda. Det sex sekunder långa videoklippet som erbjuds med en gratis lagringsplan är dock för kort för att kunna användas på riktigt, så extrakostnaden för molnabonnemang blir i praktiken en nödvändighet.

När du väl har beaktat det, tillsammans med sällsynta kamerasäkerhetsfunktioner – grundläggande rörelsedetektering utan införande av människor, aktivitetszoner eller andra övervakningssötningsmedel – blir det tydligare att det kanske inte är ett stort problem att dyka upp först om du bara letar efter en fristående kamera att titta på hemma Du. Om du inte planerar att investera i ett fullständigt säkerhetssystem i vårt hus – vilket vi tycker är oattraktivt – är vår rekommendation att titta på andra kameror i denna kompletta kategori för att ta reda på vad som finns tillgängligt innan du beslutar om detta. startpaket.

Obs! När du köper något efter att ha klickat på länken i vår artikel, kan vi få en liten provision. Läs vår policy för affiliate-länk för mer information.