Våra recensioner Utomhusbatterikamera: En trådfri lösning för att vakta över din fastighet

Vi har planerat erfarenhet av våra säkerhetsprodukter från YI Technology-märket här på TechHive, allt från mycket fattiga till mediokra till chockerande polerade. Så jag är inte säker på vad jag kan förvänta mig av företagets senaste erbjudanden, men det fantasilösa namnet – Our Outdoor Battery Camera – får mig inte att förutse storhet. Så jag blev förvånad över att upptäcka att den var väl utformad och kunde fullständigt ge sitt löfte om enkel och solid säkerhet.

Design

Kameran i bullet-stilen har ett 140 graders synfält och spelar in full HD (1080p) video. Detta inkluderar PIR (passiv infraröd) rörelsedetektion – vilket innebär att den svarar på infraröd värme, så att den bara kommer att upptäcka människors och djuraktiviteter medan man ignorerar bilar och andra rörliga föremål – även nattvision och tvåvägs konversation. Den har en IP65 väderbeständig klassificering, så den är skyddad från inträngning av damm och vattenbrister (den här historien går in i djupet på IP-klassificeringen, om du vill veta mer om standarder).

Denna recension är en del av TechHives täckning av de bästa hemmasäkerhetskamerorna, var du hittar recensioner av konkurrerande produkter, plus köpguider för funktioner du bör tänka på när du handlar.

Rörelsedetekterade videoklipp kan sparas lokalt på ett microSD-kort eller i molnet genom att prenumerera på Our Cloud. Baspaketet erbjuder en sju dagars videohistorik och erbjuds som ett tre-månaders abonnemang för $ 15, eller årligen för $ 50. Paketet för 15 dagar kostar $ 7 per månad eller $ 70 per år, och 30-dagarspaketet når $ 12 per månad eller $ 110 per år. Ett premiumpaket som tillåter kontinuerlig videoinspelning finns också som ett köp i appen.

vårt staket

We Outdoo drivs av fyra laddningsbara batterier som kan ta upp till sex månader per laddning.

Inställningar och prestanda

Denna kamera drivs av fyra laddningsbara batterier som är något större än AA-storlek. För att installera den måste du ta bort framsidan av kameran medan du håller kamerahuset. När de två delarna är separerade avslöjar de fyra batterifack runt kamerans kroppsomkrets. När jag sätter i batteriet berättar kamerans röstmeddelande att det är slut, så jag tar av det och lägger det i den medföljande batteriladdaren. Denna utrustning är ansluten till väggen med en USB-kabel och nätadapter. Så snart de slutade satte jag tillbaka den på kameran.

När kameran är påslagen lägger du till den i applikationen Vårt hem. Denna applikation guidar dig genom Wi-Fi-inställningar, som bara kräver lite av att ange dina nätverksinloggningsuppgifter och skanna QR-koden i applikationen. Jag anslöt kameran på några minuter.

Jag använde skruvarna och hårdvaran för att installera kameran på ett trästaket för att övervaka min entré. Kameran kan tas bort från hållaren – när du till exempel behöver ladda batteriet – genom att vrida kameran moturs. Yi sade att batteriet måste hålla sex månader per fulladdning, vilket är flera månader längre än utlovat av flera konkurrerande varumärken. Kom ihåg att dina rörelsesdetekterings- och varningsinställningar påverkar batteriets livslängd.

vår ansökan 2

Vår hemapplikation innehåller allt du behöver för att kontrollera kameran och hantera batteriet.

Kameran visas på huvudskärmen i Home Home-applikationen med våra andra anslutna kameror, var och en identifierade med namn genom att ta en bild av sin senaste vy. Härifrån kan du beväpna eller avaktivera alla dina enheter på en gång genom att skjuta ikonen överst till Hemma eller Borta. Klicka på bilden för att se live-batterikameran live-matning.

Bildkvaliteten är mycket bra. Skarpa och balanserade bilder med exakta färger, även om ljusa ljusområden, till exempel där solen strömmar genom ett fönster, tenderar att försvinna. Nattvision, som aktiveras automatiskt i svagt ljus, ger gott om belysning och kontrast för att se ansiktsdetaljer när någon befinner sig i en ram.

Eftersom kameran använder PIR-rörelsedetektering kan jag övervaka min uppfart utan att oroa mig för att spela in varje bil som kör på min väg. Gångtrafik är ett annat problem, och jag var ursprungligen full av varningar på morgonen när pendlare gick till järnvägsstationen och barn som gick till skolan stod på trottoaren framför min plats. Lyckligtvis har appen Our Home en inställning för varningsfrekvens som låter dig förlänga (eller förkorta) den “kalla” perioden mellan varningar. Att flytta detta till den “låga” inställningen löser problemet. Du kan också stänga av rörelsedetektering helt eller ställa in den för att aktiveras enligt schema.

Vår applikation sätter de flesta kamerakontroller du behöver tillgängliga på skärmen med live feed. Under betet finns knappar för att stänga av och stänga av högtalare, spela in videor och ta foton och använda tvåvägssamtal. Alla videoklipp som upptäcks i din rörelse visas i omvänd kronologisk ordning längst ner på skärmen.

Våra batteridrivna utomhuskameror visar sig vara så enkla som namnet antyder. Erbjuder enkel installation; solida, om grundläggande, säkerhetsfunktioner; och enkel, intuitiv drift. Det är mer än tillräckligt för de flesta användare som vill hålla koll på deras egendom.

Obs! När du köper något efter att ha klickat på länken i vår artikel, kan vi få en liten provision. Läs vår policy för affiliate-länk för mer information.