Vivo V5 Plus recension: Meins favorit Hoon apni!

Betyg:

Om bara Kareena Kapoor hade en premiumkameratelefon medan hon utropade detta populärt för flera år sedan, hade hon kunnat åtfölja den med en handfull selfies!

Självporträtt på telefoner har utvecklats snabbt, från bara en suddig bild som VGA-kameran klickar på till verkligt vackra, ljusa konstverk. De främre kamerorna på våra mobila enheter blir allt vanligare än deras bakre kameror. Vissa mobiltillverkare har varit snabba med att svara på denna trend.

Vivo V5 Plus

Den senaste höjdpunkten i branschen är teknik med dubbla linser och många tillverkare som LG, HTC, Huawei erbjuder det redan med sina bakre kameror. Men i linje med sitt selfieberoende har Vivo gått steget före och lanserat V5 Plus som kommer med inte en utan två främre kameralinser. V5 Plus är för närvarande den enda enheten med en frontpanel som kombinerar ett 20MP-objektiv med ett 8MP-objektiv med en Sony IMX376-sensor. Det första objektivet hjälper till att producera högupplösta bilder och det andra objektivet ger skärpedjup, vilket hjälper till att fokusera mer på motivet eller personen och mindre på bakgrunden. I grund och botten fångar en lins ditt ansikte i all ära och den andra linsen förstärker bakgrunden.

Vivo V5 Plus

Proffs använder ofta Bokeh-objektiv för att förstärka porträttbildernas estetik genom att göra områden som inte är i fokus. V5 Plus har lagt till denna extra effekt till sin främre kamera, där du kan justera bländaren efter att ha klickat på bilden för att göra det önskade området oskarpt. När du till exempel klickar på en selfie på ett trångt ställe kan du lägga fokus på ditt ansikte och göra bakgrunden helt suddig, eller vice versa. Förutom Bokeh kommer frontkameran även med andra lägen som HDR, försköning och olika filter. Precis som sin föregångare V5 har även denna “månljus”, till skillnad från blixten som inte lyser mot ditt ansikte utan istället lyser och hjälper till att fokusera bättre på ditt ansikte, ditt ansikte i natt eller svagt ljus. Vi tog selfies med den här enheten under några dagar och gillade att den kunde fånga våra bilder med bättre detaljer och bra exponering. Vi gillar verkligen Bokeh-effekten som ger mycket större vikt åt våra ansikten. Helt klart för selfiemissbrukare! Jämfört med de djupgående funktionerna i den främre kameran verkar den bakre 16 MP-kameran lite blygsam.

Vivo V5 Plus

Vivo har lyckats rymma två linser och fortfarande behålla den främre smala ramen för V5 plus. Även den övergripande designen är smal och elegant med en gyllene böjd metallkropp. 5,5-tumsskärmen kommer med 5:e generationens Corning Gorilla glasskydd.

Vivo V5 Plus

En kameraintensiv telefon kräver också en lika intensiv processor, vilket förmodligen är anledningen till att Vivo har bytt från processorn MediaTek till Snapdragon 652. Den kommer med 4GB RAM och internminne, 64GB och kör Vivos eget Funtouch OS 3.0 baserat på Android 6.0.

V5 plus är en enhet med dubbla SIM-kort med 4G LTE-stöd. Batteriet på 3055 mAh räckte hela dagen, även efter att ha klickat på några selfies. Den har även snabbladdningsteknik och stöder OTG. Den är tillgänglig den här veckan för 27 980 Rs. Förhoppningsvis kommer andra tillverkare att inkludera dubbla objektiv i selfiekameror under 2017.

—IndiaTechOnline

. .