Wolfenstein Youngblood Review: First Person Army of Two Vibes

Jag vet att Wolfenstein-serien har funnits sedan de flesta av oss till och med föddes. Trots det använder Wolfenstein Youngblood flera nya mekaniker med samma ursprungliga kärnspel. Jag fick verkligen många gamla Army of Two-vibrationer på grund av samarbetet i det här spelet. Jag tror att detta främst beror på att de två huvudpersonerna är syskon och har samma synergi. Här tänker jag på själva spelet:

Berättelser och inställningar

Wolfenstein Youngblood Review: First Person Army of Two Vibes 1

Spelet är inställt ett decennium eller två efter den ursprungliga Wolfenstein 3D-händelsen 1992. OG-huvudpersonen BJ Blazkowicz har nu bosatt sig med sin fru och tar upp tvillingar. Det här är Jessica och Sophia Blazkowicz, huvudpersonerna i vår berättelse. Som döttrar till kända män som sköt Hitler ansåg båda sig uppfödda för att döda nazister.

Detta är anledningen till att när BJ på mystiskt sätt försvann, tog de dem själva för att spåra honom. Detta gör dem på en resa med dotter till Grace Walker (chef för FBI) ​​till Paris. Paris motsätter sig för närvarande nazisterna som avancerar mot dem medan BJ är tänkt att åka dit på sitt eget uppdrag.

Jessica och Sophia är utrustade med kraftdräkter och på uppdrag att hitta sin far. De nazistiska döda efterlämnade dem med små säkerhetsskador. Jag gillar verkligen hur deras transformationsprocess representeras. Det är som två tonåringar som först försökte droger. Förutom i detta fall dödade drogen sina första nazister. Efter det, som ni kan föreställa er, förbättrades allt.

Jag trodde på grund av introduktionen att de två skulle vara annorlunda i spelet. Detta beror på att Jessica visades på jakt med sin far medan Sophia visades diskutera under sin mors överinseende. Det fick mig att tro att Sophia kanske var mer fokuserad på kampen medan Jessica var en pistolman. Men det är bara en utställning att bilda tecken. det spelar ingen roll vilken tvilling du väljer, båda fungerar på samma sätt.

gameplay

Wolfenstein Youngblood Review: First Person Army of Two Vibes 2

Spelet är som det tidigare Wolfenstein-spelet förutom några unika poäng. Till att börja med är du inte ensam. Till skillnad från föregångarsspelet där BJ är en enmansarmé, har du nu en syster på slagfältet. När du har valt en kontrolleras den andra av AI eller den vän / spelaren du kämpar för online. Spelet spelar sedan som jag sa tidigare, som spelet Army of Two.

Ni delar båda livet. Vilket innebär att till och med en av dig som dör kommer att räkna som ett skadelidande. Wolfenstein och Doom är pionjärerna inom retrospel i modern tid så att du kommer att se många klassiska funktioner. Detta inkluderar att hitta power-ups på marken eller ha ett levande system. Så retro att att förlora hela ditt liv innebär att starta om hela nivån. Eftersom det här spelet betonar lagarbete kan till och med en av er som dör börja helt igen.

Mellan er kan ni bli friska genom att ta hjälputrustning eller återställa hälsan till varandra. Detta görs genom positiv förstärkningsmekanik som fungerar som förmågan att inspirera i många RPG. Att sätta din tvillingbror tummarna snabbt kan rädda hans liv så ha det i åtanke. Det finns också mekanik som kommer tillbaka för att skydda varandra i spelet, blödning kommer att göra att du förlorar livet men vaknar på plats.

Skottet är roligt i spelet. Jag förväntade mig aldrig dåliga skott från Doom eller Wolfenstein-spel. De är grundarna till FPS-genren. Bakåt, ballistik och en känsla av att skjuta tillbaka pistolen som helhet görs mycket bra. Ljuddesignen för dem är också bra trots att jag känner att många vapen låter lika. Rifflar, hagelgevär och pistoler som jag använder har samma typ av stans.

Du har flera laddningsalternativ när du startar som bestämmer din spelstil. Valet är mycket begränsat, jag använder en cloaking-enhet med en yxa för en dold inställning. Varje stridsituation fungerar med samma prejudikat som den nya ordningen. Du kan gå med skjutvapen eller i hemlighet ta ut alla fiender. Att gå ut högt betyder tydligt att du kommer att locka förstärkningar. Du kan också spela strategiskt genom att ta bort viktiga figurer i varje grupp, till exempel enhetschefer.

Ibland hittar du en annan fiendens rang. De kan sträcka sig från vanliga kanongaffelgummi till supersoldater med eldfångare. I vilket scenario som helst spelar miljön en viktig roll i striden. Eftersom ni båda bär superdräkter, erbjuder detta spel mycket rörlighet. Att få en fördel i terrängen som att ha en hög plats kan göra striderna enklare. Du kan också hitta miljöverktyg för ditt förfogande, till exempel maskingevär monterade för att slå på dina fiender.

Omslagssystemet är något som jag inte är så avgörande för. Ibland känns det väldigt smidigt när du täcker i ett hörn av en vägg. Jag känner ofta att mekanik är för känslig. En liten sväng till vänster gör att din karaktär kraschar på omslaget och skjuter in i spillrorna. Jag tappade räkningen av hur många kulor jag kastade på det sättet.

Fighting chefer i slutet av en nivå har ibland ett unikt sätt att avsluta. Jag kommer inte att förstöra vem eller varför, men slutet på varje kamp verkligen sätter vibe att vara i filmen ibland. Jag tycker om mekaniken.

Sammantaget ett bra vapenspel, trevlig rörlighet, ett dynamiskt duosystem och ett okej täckning. AI-fiender förändras ofta. En gång kommer de inte att se dig skjuta personen bredvid honom. Vid ett annat tillfälle kunde du sticka nazisterna 10 meter från de andra men du skulle fortfarande fångas. Jag är inte säker på hur ofta stealth helt är ett alternativ, även om jag kanske bara är dålig på det.

Optimering

Wolfenstein Youngblood Review: First Person Army of Two Vibes 3

Detta spel är ganska bra optimerat på min PC. Jag använder en GTX 1060 med en I5 7600-processor och kan enkelt köra spel på en stabil FPS 60 vid höga inställningar. Visualer tar inte andan precis vid någon tidpunkt. Det handlar om vad du förväntar dig från kriget som förstörde Europa på 70-talet. Grafiken är fortfarande bra för moderna första person skyttar. Det är bara att de inte är minnesvärda som några av de upplevelser jag har upplevt tidigare.

Sammantaget är Wolfenstein Youngblood definitivt värt att köpa om du har vänner att leka med. Om inte är det fortfarande en fin liten fortsättning av Wolfenstein Saga. Avslutningen är helt klart ett arrangemang för att fortsätta historielinjen senare. Låt oss se hur det går.