Wolfenstein: Youngblood Review | Varor

Wolfenstein: Youngblood Review | Punkt 1

Medan Wolfensteins tidigare spel har byggts på en stark berättande grund, har Wolfenstein: Youngblood inte sin föregångars talang att berätta historier, och även om vi – tangentiellt – återvänder med Blazkowiczs, saknar denna spin-off-historia det polska och syftet du kan förvänta dig av en berättelse i Wolfensteins värld.

Du spelar som Soph eller Jess Blazkowicz, tonåriga tvillingdöttrar i stödserien, BJ och Anya. Efter ett lugnt liv som studerade familjeföretaget som sköt i Texas, försvann BJ på mystiskt sätt i Youngblood som föreställde sig det nazio-ockuperade Paris.

“Neu-Paris” ser inte ny ut eller särskilt Paris längre, men tack vare Arkane Studios – ja, samma Arkane bakom Dishonored – är det mycket roligt att utforska. Dunwall lär oss att slå upp när vi observerar de bästa sätten att infiltrera fiendens platser, och även om historien i sig inte har någon känsla av sammanhållning, är berättelsen om Little Berlins miljö förvånansvärt effektiv, särskilt när du lär dig att göra ett dubbelhopp för att användas väl och utforska öppen balkong. ovanför dig.

Som sagt, systrarnas kemi var samtidigt både rolig och förskräckt, och ja, det var uppfriskande att spela skytten som en ung, energisk kvinnlig ledare, men deras mittkrig av uppmuntran och upptäckter som utlöste ett sus när de stod i hissen – något som flickorna hade gör för mycket, av en slump – faller på fel sida av att underhålla. Vi är fortfarande inte helt säkra på hur emo-tummen på ett mirakulöst sätt kan återfå hälsopoäng eller rustning för systrarna, men de säger att tvillingarna har ett speciellt band …

Förresten: Wolfenstein: Youngblood är en av få skyttar som erbjuder en fullständig och samarbetsvillig kampanj. Även om du kan göra det ensam och lämna en tillräcklig AI om det inte är fantasifullt att hantera din brors spelare, är Youngblood ett spel som kräver att du samarbetar med en vän. Som sagt, AI är inte alltför äventyrlig när det gäller striderna, för alltid vill han skit med låg DPS, och han kan inte alltid lita på att återuppliva dig om han också är mitt i en shootout.