Wreckfest-recension på Xbox One

Rök kommer ut ur avgasen, motorn ruslar när du trycker på gaspedalen och däcket skrikar när du skalar och går mot den närmaste bilen. Sedan hände det, det höga ljudet av metall kraschade in i metall, vred chassit när bilen träffade väggen. Allt detta och du har bara tävlat i cirka tjugo sekunder. Detta är vår Xbox One Wreckfest-recension.

Utvecklat av Bugbear Entertainment och publicerat av THQ Nordic kommer ett nytt racingspel som packar ett slag, Wreckfest. Det har kallats en korsning mellan FlatOut, Street Rod 1989 och Destruction Derby. Det jag gillar mest med det här spelet är att det inte bara har ett multiplayer-läge som du kan spela, utan också har en spelares karriärläge. Lägg till DLC du kan köpa och möjligheten att förbättra din bil och köpa en ny, så har vi ett spel som är värt att se.
Wreckfest-recension på Xbox One 1

Det finns flera lägen som du kan ange för multiplayer. Normalt lopp, dödsmatch och mer. Du kan stå i kö för vissa typer av matcher eller så kan du ange slumpmässiga köer som kommer att leda dig till en av de vildaste tävlingarna i ditt liv. Enspelars karriärläge hjälper dig att höja din karakters nivå med erfarenhetspoäng som låter dig låsa upp nya växlar. Du får också kontanter så att du kan köpa en ny bil som ska förstöras på tävlingsbanan. Inte bara bilar som också kan förstöras. Racebanor har delar som också kan skadas. Allt från block, däck, kottar kan flyttas och kan skadas och din bil kommer också att visa effekten efteråt.

Karriärlägen är mer desamma, men något annorlunda. Det finns nivåer av ligatyper som du kommer att passera för att gå vidare. Ju fler poäng du får genom att genomföra tävlingar och utmaningar, desto längre kommer du att komma in i din karriär. Det finns några roliga aspekter också. En av de första utmaningarna är att förstöra människor med en gräsklippare. Jag kommer inte ljuga, detta är en av de galnaste och mest underhållande program jag någonsin har spelat i ett racingspel. På den mer jordiska sidan kan du också tävla skolbussar, semi-truckar och till och med kombinerade. Du får mer pengar och mer erfarenhet för varje evenemang du slutför. Du får också erfarenhetspoäng genom att förstöra motståndare eller bara slå dem på ett sätt att skada dem.

Några av racingbanorna som du kommer att följa är också galna. Spår nummer åtta är väldigt skrämmande på ditt fordon när du försöker undvika trafiken som korsar korsningen. Om du inte kan undvika trafik, säg bara att du kanske inte håller länge. Om du förstörs förlorar du. Ovanpå detta kommer den typ av bil du använder och typen av justeringar du gör för fordonet att göra tävlingen mer intressant. Om du har en bil med dubbeldäckare eller någon ytterligare karosseringsmodifiering kan du förvärra en slingrande motor.

Obs: Vår kopia har granskats på Xbox One X med koden från PR.

Sammanfattning

Sammantaget är Wreckfest ett mycket roligt spel, och det är väldigt lätt att ta kontrollern och bara spela. Det finns inga regler i det här loppet, och det betyder att du har friheten att gå vilt på dina motståndare. Men var försiktig, du kommer att skada din bil under processen. Med ett pris på 39,99 USD är detta ett prisvärd spel som finns tillgängligt på Steam, Xbox One och PlayStation 4. Med allt du kan göra i det här spelet kan det belönas med en normal trippel-a med titelpriset 60 USD. För en person vill jag se det så lågt som det. Vi ses på racerbana.