Beyond: Two Souls Review – GameSpace.com

Beyond: Two Souls Review - GameSpace.com 2

Detta spel är ett aldrig tidigare skådat steg för att föra spelet till PC-plattformen sex år efter det släpptes på Playstation 3 och sedan två år senare på Playstation 4. Men utvecklaren Quantic drömmar för att göra det genom att föra Beyond: Two Souls till datorn. Quantic Dream, kanske du kommer ihåg, är samma lag som släppte det otroliga äventyrsspelet Detroit: Become Human i maj 2018. Så vi måste bry oss om spel Mer än att spendera där datorspel ökar? Detta är vår recension av Beyond: Two Souls på PC.

Beyond: Two Souls som fullt ut betraktas som ett “interaktivt drama- och action-äventyr” -spel. Det här spelet är mycket stressande berättelse och du, för det mesta människan, huvudpersonen Jodie, uttrycks med päls av skådespelerskan Ellen Page. Handlingen som spelas av dig, spelaren ser och kör en visuell signal på skärmen och ber om en av den Telltale-spel. Det finns berättelser om berättelser där du behöver jaga efter föremål att kommunicera med och ibland kan du kontrollera berättelsen genom att välja mellan två eller flera svar på skärmen eller fatta beslut om hårdporr, t.ex. Drick öl eller drick inte öl.

Beyond: Two Souls Aiden

Kontrollera Jodies specialanslutning

The Power of Beyond: Two Souls är en intressant historia som du följer när du spelar rollen som Jodie som är en speciell tjej. Jodie förnekade med anslutningar till mystiska enheter med extraordinära makter. Ibland kan du kontrollera den enheten och ibland personen som den kan bo i. Allt detta görs med en flashback relaterad till sammanställningen. Jodie är en ung tjej som ger smeten nu. Som om Ellen Page inte var tillräckligt för att erbjuda Hollywood-spel, fanns det ett spel som spelades av Willem Dafoe, vilket omedelbart bevisades av realismen av avatarerna i spelet.

Beyond: Two Souls Jodie

Dina val är viktiga

Detta torra visuella spel är verkligen fantastiskt, även kompilationen spelas i upplösningen 1920 × 1080. Denna PC-utgåva upprätthåller ett Playstation-remix-ordningsläge som vi har undvikit eftersom vi inte har spelat originalet. Funktionen “remix” tillåter en att spela berättelsen i kronologisk ordning kontra den ursprungliga filmiska sekvensen. Spelspelare kan spela med vänner i lokalt samarbetsläge. Spelet stöder 4K vid 60 FPS och stöder 21: 9 widescreen och helt stödd grafik. Denna PC-version kommer med DLC Advanced Experiment. Det är förvånande hur realistiska karaktärer ser ut i spelet, särskilt ansiktsdrag och uttryck.

Beyond: Two Souls Dafoe

Ser konstigt ut som Willem Dafoe

En annan bra touch i Beyond: Two Souls är att i slutet av varje kapitel rankar du de val du gör mot andra spelare. Det är sant att det är standardfrekvensen för denna typ av spel för tillfället, men detta ger dimensionen till det övergripande spelet.

Det största och kanske det enda problemet som överskrider: Två själar tillhandahålls är kontrollområdet, mer specifikt genomförandet av musuppgifter och andras tydlighet. Oavsett anledning talas många möss som tålamodsövningar. Att använda Logitech G700s-musen på Razer exactMat gör mig ledsen, särskilt i scener med slow motion. Ibland kommer spelet att berätta vad jag gjorde med musen i fel riktning när det var tydligt att jag inte gjorde. Det är inte klart om problemet rör sig för snabbt, att flytta på en docka som är för bred eller inte flytta höger musknapp. Öppnade dörrar behöver tålamod och du måste hålla vänster mus och flytta musen ner för att trycka på dörrlåset. Flera gånger slutför jag halva animationen och börjar till början. Det finns uppspelning några tecken som inte är direkt osynliga, t.ex. “L” vilket betyder att vara “vänster skift” -knappen.

Säg utanför: Sammanfattning av två själar

Vad sägs om oss?

Obs: Våra kopior granskas på PC och Epic Games med koder från PR.