Polis rebell recensioner: en intressant historia fylld med strategiskt spel

Rebel Cops är ett derivatspel “This is a Police” som släpptes 2016. Förutom spinoffs vrider det här spelet också den ursprungliga handlingen av spelet. Istället för att vara brottens konung är du nu en grupp poliser som svarar här för att ta tillbaka din stad. Jag gillar verkligen historien om detta spel och det är en av drivkrafterna bakom varför jag gillar det samma som mig. Det är uppenbarligen inte det enda skälet.

Varje berättelse som involverade skurkarna i Esque fick mig omedelbart tillbaka till slutet av 90-talet och början av 2000-talet för att berätta historier. Detta spel orsakar nästan samma känsla. Viktor Zuev, chefen för gänget / skurken har helt köpt och tagit över staden Ripton. När jag säger förvärv, menar jag bokstavligen. Polisen själva, även känd som sina chefer, ingår också i denna korrupta köphierarki.

Du, å andra sidan, är svarenheten. En i form av en liten grupp polis mot korruption som vill ta tillbaka staden, en del åt gången. Problemet är att Zuev inte bara returnerar det till dig. Det är uppenbart att många av förvärven från initiala fientliga förvärv kommer att minska.

Nu fungerar det här spelet som ett isometriskt strategispel. Detta innebär att de flesta strider och handlingar också baseras på tur som du föreställer dig. Dessutom är detta spel också mycket fokuserat hemligt. Kom ihåg att även om du är en rebell är du fortfarande en polis. Det betyder att du inte kan använda skjutvapen och spränga alla. Eller så kan du, men det är inte bra för dig.

Granskning av Police Rebels: Interesting Stories utrustade med strategiskt spel 2

Det är en av huvudkomponenterna i polisupprorna, en långsiktig strategi. Detta spel tvingar dig verkligen att tänka och överväga alla åtgärder innan du gör det. Varje litet första beslut kan bita din rumpa igen senare. Problemet som jag håller, något som jag finner ett problem i många spel, är resurshantering. Jag insåg inte hur många vapen och verktyg jag behövde, för att få dem jag var tvungen att sälja varor. Jag kan vara en onödig ackumulator i videospel och det här kommer definitivt att straffa mig för det.

En sak som jag får från den positiva sidan av detta spel är hur jag hanterar hot. Som jag sa tidigare är du en polis, inte en vakt. Det betyder att du inte kan gå runt och döda gangster, eftersom du inte får stöd som det. Genom att döda en av dem kommer du att ge honom ett arv av martyrdöme och måla dig själv som en ond person, även om dina handlingar är till det större.
.
Granskning av Police Rebels: Interesting Stories utrustade med strategiskt spel 3

Det är därför polisupprörare erbjuder flera alternativ för att neutralisera icke-dödliga fiender. Som att smyga med Baton KO eller hålla den i vapen för att tvinga överlämnande. Tro mig, om du vill att berättelsen ska fortsätta på ett sätt som är bra för dig, betonar stealth så mycket som möjligt. Det kan ta längre tid, men resultaten är mer tillfredsställande. Förutom att jag inte behövde de flesta av de vapen som jag inte fick.

Gameplay är i princip som XCOM men med polisen. Detta är ett turbaserat isometriskt spel. Jag gillar vanligtvis inte den här genren för ibland är spelet långsamt. Men Rebel Cops gör verkligen ett mycket bra jobb med att engagera spelare. Detta görs främst för höga insatser.

Människor dör i det här spelet som de gör i verkligheten. Injektioner i kroppen kan göra dina allierade oförmögna och behöver medicinsk hjälp. Att få den hjälpen för dem är vanligtvis en upplevelse i sig. Dessutom kommer inget antal gasbind och bandage att rädda någon från ett direkt huvudskott. Detsamma gäller fiender, men minns du polisen?

Granskning av Police Rebels: Interesting Stories utrustade med strategiskt spel 4

Du kan ta upp till sex poliser per uppdrag och växla mellan polistjänster och dina misstänkta. Uppdragen sätter ofta mål med saker som att fånga den här personen eller inte upptäckas. Ofta får du moraliskt grå uppdrag som gör det möjligt för spelare att fatta beslut om hur de ska gå vidare.

Som jag nämnde tidigare kan din polis skjutas omedelbart om du inte är försiktig. Detta spel betonar stealth som det säkraste alternativet och om du inte packar som Terminator stannar det i skuggorna. Saker som kroppsrustning kan ge dig kanske en eller två ytterligare poäng, men inte mer än så.

Varje polis har ett utvecklingsträd med färdigheter och statistik som kan förbättras. Naturligtvis, om de skjutits död, förlorade han alla framsteg och var tvungen att skicka ett ursäktbrev till sin viktiga änka. Så jag gillar verkligen att satsa det här spelet. Jag tappade bara en expert munk i mitt spel och inget annat.

Granskning av Police Rebels: Interesting Stories utrustade med strategiskt spel 5

Kartor på uppdrag kan variera från korridorer med stängt utrymme till öppna rutor som kartor. Personligen gillar jag den fastare naturen på en mer stängd karta, men jag gillar hur öppet tvingar dig att vara mer kreativ.

Om jag har problem med rebellpolisen är det väldigt litet. På grund av detta är kanske andra spelformer bättre lämpade för berättelsen. Som jag sa tidigare, även om Rebel Cops gör sitt jobb bra, kan det vara svårt att fånga snabba åtgärder i en turbaserad formel. På samma gång. Jag förstår att för att detta spel ska vara unikt måste de anta den stilen. Om inte kommer det att betraktas som en SWAT-klon.

Bortsett från det är Rebel Cops en rolig och gedigen upplevelse. En som tvingar dig att tänka innan du agerar. Behöver du varor som du har? Vill du verkligen hålla bytet röv som slickar den här mobben? Vill du verkligen skicka din polisstjärna till ett livshotande steg? Frågor Du undrar om du valde att spela spelet.